lördag, maj 14, 2016

hejhej!

 
Världen och tiden snurrade indeed fort denna vår, plötsligt har det gått nästan två månader sedan jag sist skrev något här. Så länge har jag aldrig pausat från bloggen någon gång. Men nu kryper energin och kreativiteten tillbaka in i kroppen.
 
På två månader har jag hunnit fira påsk hemma i höga kusten, åkt till Valencia, haft praktik på en gymnasieskola, söka femtielva olika jobb, avslutat ett par kurser och, det största av allt, köpt lägenhet tillsamman med A!
 
 
Koftan inspirerad av Pinneguris Vinterstorm klipptes upp och stickades klart, och har sen följts av en rad småprojekt; barnkläder och det gamla evighetsprojektet Linneas filt. Idag sammanföll äntligen faktorerna ledig dag, mulet väder och relativt nytvättat hår, och jag har fotat alla projekt! Det bästa sättet att få ny inspiration för mig är ofta att lägga det som gjorts till handlingarna.
 
Så nu väntar en parad av färdiga projekt.
Hoppas att ni har haft en lugnare vår än jag, det känns bra att vara tillbaka!
 

4 kommentarer:

Sara sa...

Kul att du är här! Du är saknad! Det låter sannerligen intensivt 😄 Grattis till lägenheten, färdigställande av kurserna, och lycka till med jobben! Är det en grön Siri jag skymtar? Det blir roligt att se kommande bloggposter!

Kristina sa...

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dina inlägg - du gör så fina saker. Både i ull och lera!

Linnéa sa...

Vad kul att du är tillbaka 😄 Så fin koftan blev med den orange knappkanten.

Helga sa...

Ska bli kul att se alla fina saker!