onsdag, juli 09, 2014

gällnö


Nu blir det idyll igen!
Ovanligt mycket av det denna sommar må jag säga.

Jag åkte med en kär vän ut bland öar och skär. Jag älskar att åka båt! Jag trivs på vatten, det känns så fridfullt med vatten under och runtomkring. Kustbarnet som bott för många år i inland. 

Vi bestämde oss i sista minuten och där det fanns boende fick styra vart vi skulle hamna. Det blev på Gällnö!


En sådan underbart fin liten ö (eller egentligen kanske ganska stor? Allt är relativt). Där bonden körde traktor, stigarna gick mellan höga träd och hagar med orkideer och himlen och sommaren tycktes oändlig! Vi pratade om livet, drack medhavt vin hela dagen och såg solen gå ned vid midnatt.

Hit kommer jag gärna tillbaka.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

På den bryggan har jag också varit ... om än för väldigt många år sedan :)

Linda sa...

Den fina skalbaggen är en Cetonia aurata va? Jag träffade på en sådan i min trädgård för någon vecka sedan också. Vackra sommarbilder!

Wallinskaya sa...

Där var jag igår!