lördag, augusti 03, 2013

loppistur

En mysig sak med att vara hemma i hemtrakterna är att ta en tur på alla de där loppisarna som det hör till att man besöker under sommaren. Att ta bilen och köra på vindlande vägar i dalar och mellan berg, och sedan begrava sig i avskavd färg, spetsgardiner och kläder som luktar gammal garderob.


Den här gången blev det lite tema metall; en jättebra riktig matlåda i plåt (har varit på jakt efter en sån länge, ytterligare ett steg i min quest för att befria mitt liv från onödig plast), en stor kakburk i plåt (bra storlek, och perfekt pris med en tia), och så ett par set strumpstickor -gissar att det är storlek 2½ och 3, men jag får vänta tills jag är tillbaka i Uppsala för att kunna kolla. En liten härva garn i en fin mild gul nyans fick också hänga med, tror att den blir fin tillsammans med grått. Gult och grått ni vet....

Och så blev det två böcker också, en söt bok från 30-talet med idylliska bilder och berättelser från ett gammalt Sverige, och en riktigt fin och nyutgiven bok om slöjd! Den ser jag fram emot att läsa och bläddra lite i.

2 kommentarer:

Händer på Haga sa...

Å vad mysigt med loppistur. Jag går alldeles för sällan på loppis men visst blir man glad när man kommer hem med ett gäng nya fynd! Grattis!

Maritas Maskor sa...

Vilka fina fynd! Det känns så bra att kunna hitta fina grejor till inte så mycket pengar :)