söndag, juni 16, 2013

för 29 ljus

Till dem drejade jag mina nattljusstakar igår. Och så tittade och funderade jag lite på den nya muggmodellen som väntar på att skröjas. Detta med hänklar/öron är inte lätt, denna gång testade jag att göra så kallade dragna hänklar i platt variant.


Idag har jag repeterat växtnamn och peppat växtfärgning. Åh, jag vill bara ut och leta lavar och en massa annat. Spanade efter färglav igår när jag var ute och grillade, men just på de stenarna växte det bara grön mossa. Men imorgon är det exkursion igen, drygt en mil bort från där jag bor så det får bli den dagens spinningträning, kanske finns det färglav där?

4 kommentarer:

Viffla sa...

Åh, du gör så fantastiskt fina saker av lera! Det är något som ligger väldigt högt på en att-göra-i-framtiden-lista för mig. Och du är en stor förebild!

Unknown sa...

Bra plast-initiativ! Och muggarna är verkligen urtjusiga!! Har du funderat ut någon glasyr?? :)

Ulrika sa...

De ser ju jättefina ut för att vara första gången! (Hänklarna) jag har lärt mig mest på att inledningsvis titta på när andra (någon duktig) drar hänklar. Men då vill det till att det är en hänkel man gillar förstås. Sen utifrån det har jag kommit vidare. Idag kan jag "härma" fina hänklar rätt lätt. Du borde kunna hitta klipp på både Youtube och ev Keramik i fokus.

Prima Gård sa...

Sicka fina alster! =) Jag ska utveckla min keramiska bana till hösten, ska bli underbart!!

Lycka till med smådjuren =)

/Emma