onsdag, april 24, 2013

med pip

Huken er, för nu vankas det keramik! Det har varit ugnstömning och fotosessioner på balkongen, så nu blir det bildkavalkad i flera delar. Trevlarns!

Jag kan också avslöja att det nu är klart att jag ska få sälja keramik på världens finaste café och pensionat i hemtrakternas Höga kusten i sommar. Det ska bli så himla spännande! Kommer några grejer få nya hem? Vad kommer folk att gilla? Mer detaljer kommer framöver! Nu över till bilderna.


Först ut: skålar med pip
Eller spillkum (spillkumer? spillkumar?) som jag lärt mig att det också heter.
Jag har upptäckt att jag är väldigt väldigt förtjust i saker med pip. Sakerna får liksom karaktär, en riktning, nästan lite som ett ansikte. Så jag gjorde lite skålar med pip, en mindre och en mellanstorlek -tänker mig att det kanske ska bli några större framöver också.

De små invigdes som efterrättsskålar. Glass och hallon och sommarkänslor.


De mellanstora fick posa med de mukmjuka garnhärvorna som ska bli till någon av alla varianter som funderades över i det förra inlägget. 


Jag tycker så mycket om när man får ta hem sakerna från verkstan, börja använda dem, se dem i ett hem. Det är liksom då de blir till på riktigt.

14 kommentarer:

Carolina sa...

Jättefina! Kan bara instämma i att det är fint med pip

Futu sa...

åh vad jag vill dreja när jag ser det här!

Erika sa...

ooohh! jag tycker du drejar så himla fina saker. vad heter caféet där dina saker kommer finnas i sommar? :) bor nämligen inte så långt från höga kusten.

Saras pyssel sa...

Åh, så fantastiskt! Jag vill gärna också veta vad caféet heter & ligger ifall jag någon gång skulle passera på vägen söderut! :-)

Kikkitull sa...

Flotte skåler! Håper du snart er klar for internettsalg :)

Ester sa...

Snygga skålar! Tror definitivt att du får dina saker sålda. Håller med om att pipen ger lite karaktär. Ser fram emot att få se resten av bildkavalkaden. :) Hälsningar Ester, ny läsare, har testat på drejning en del hos Calle Forsberg

Getingedalen sa...

Uj så fint! Semimatt glasyr? Skön känsla!

Mikaela sa...

Höga kusten?? Var, närmare bestämt?? Jag skulle såå gärna se dina finfina muggar och skålar på riktigt, är på väg på stickläger till Docksta i slutet av maj. Ligger det nånstans nära var du är?

Unknown sa...

Så fint du gör!!!
Vad jobbar du med förutom keramiken?

Ha en bra dag!

Helena sa...

Åh! De är verkligen tilltalande, särskilt de mindre. De kunde gå få bo hemma hos mig! Jag väntar spänt på en e-butik......

iamaskar sa...

Super fina jag tror att jag blev kär :)

Unknown sa...

Så charmiga! Blir jätteglad av att se dem :)

Manduzana stickar sa...

Men åh, vilka vackra skålar!

Malin E sa...

Underbara! Kan man köpa sånna av dig och vad kostar dom??