måndag, april 16, 2012

elva frågor

På fantastiska Karins konstgrepp finns en 'utmaning' med elva frågor som jag helt skamlöst låtsas som att hon skickat till mig också. Jag har ju ändå bott i Umeå, där hon bor. Vi är praktiskt taget släkt. Så här kommer den.

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post
- Create 11 new questions for the people you tag to answer
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you.


1. Vad är du bäst respektive sämst på?
Jag är egentligen bäst på allt, i smyg. En av mina bäst-på-saker är att komma ihåg intressanta (enligt mig) fakta om världen, universum och allt. Sämst är jag på allt som är tråkigt eller onödigt, som storstädning eller att komma ihåg sakr jag har lånat eller lånat ut.

2. Vilken superkraft behöver du?
Magi skulle vara en grym superkraft. Accio ipod-laddare.


3.
Är det nåt du tycker evolutionen berövat dig?
Massor. Jag kan hantera bristen på päls, klor och huggtänder, men känner mig lite lurad på superhörsel, superluktsinne och förmågan att hamstra mat i kinderna.

4. Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?
Nej, men jag har totalt krockat ihjäl mina föräldrars bil. Den var schysst nog att ta allt lidande på sina hjulaxlar.

5. Vad är det äckligaste du ätit? Vad skulle få dig att äta det igen?
Torra, hårdfriterade nudlar med koriander i Vietnam. Hulkar mentalt vid minnet. Vad skulle få mig att äta det igen? En resa till Vietnam och oförmåga att läsa en meny på vietnamesiska.


6. Vad väljer du om du bara får välja över- eller underläpp. Motivera!
Överläpp, för att jag tror att jag skulle vara snyggare som tapir än som marulk. Tapirer vinner nog de flesta matcherna mot marulkar. Utom liv under vatten.

7. Vilken låt har oftast gått på repeat hos dig?
Någon av de senaste/not so senaste pop-mainstreamhitsen. Typ Ett fel närmare rätt, välkommen in, 25 eller samma liknande. Inte jättestolt över det, men det var längesen jag tappade prestigen över vad jag lyssnar på.


8. Vem önskar du att du var kompis med?
Alla katter i hela världen. Nej, det vore lite läskigt. Särskilt om de ville hänga hela tiden. Men gärna med någon som var grym på allt jag vill vara grym på och som skulle lära mig det.

9. Ditt favoritgodis!
Choklad! Och allt godis som innehåller choklad. Min hud älskar mig.

10. Var sover du bäst?
På platser där jag vet att jag inte har något alls som jag måste eller vill göra nästa dag. Då kan jag sova hur länge som helst, och på vilket underlag som helst. Andra gånger och platser vaknar jag i ottan.


11. Vad kommer dina memoarer heta?
Jag är en fågel nu.
Skamlöst snott av 1) Humorgruppen Klungans föreställning med samma namn och 2) min kompis som ville ha det på sin gravsten.

Jajjemen.
Och så 11 frågor till Ulrika, Dödergök, Slingerbult, Tyg och otyg, Clara, Riot Yarn, Polliver, Stickat och vrickat, Ilsefin, Avigan och Kamilla. Och till vem som helst som vill orera en stund om sig själv!

1. Om du skulle få utveckla valfri extra kroppsdel, vilken skulle det vara?
2. Återge den konstigaste dröm du kan minnas.
3. Du är tvungen att leva resten av ditt liv enbart tillsammans med en djurart, alltså joina deras flock/stim/habitat, vilken skulle du välja och varför?
4. Vilken är din alla tiders bästa lärare?
5. Ett land du måste besöka innan du dör.
6. Har du slagit någon nån gång och varför?
7. En låt du vill dansa till en försommarnatt.
8. Motivera vad som är lagom antal språk att kunna tala hyffsat.
9. Den här frågan skulle jag stå på barrikaderna för:
10. Ett namn dina barn aldrig skulle få.
11. Vilken egenskap hos dig själv är du ruskigt stolt över?

10 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Kul grej! Jag ska svara någon dag framöver, passade bra att få lite blogguppslag eftersom jag är lite off just nu. Grymt fina mjölkkannor nedan, förresten! Roligt att de ska få användas lite "offentligt", kanske leder det till fler beställningar så småningom?

Dödergök sa...

Nu har jag svarat! :)

Ulrika sa...

Svar kommer!

Jessica sa...

Jag lovar svar, men det tar nog några dagar skulle jag tro.

Dödergök sa...

Riktigt rolig läsning! "Det är så konstigt med mig, jag är bra på allting". :)

Anonym sa...

Tackar, tackar för frågeknuffen! Jag ska försöka svara snarast möjliga.

Karin E Jansson sa...

Tapirbäbisen, jag dööör! Tack för svaren!!

med nål och tråd sa...

As-asgarvar. hohoho. i min ensamhet.

Clara sa...

Å vad roligt! Jag ska svara så snart jag hinner!

Anna - stickande trädgårdsmästare sa...

"Accio ipad laddar" jag gillar det!