fredag, december 02, 2011

det är fredag och min halsduk är gul

Det kan vara så att jag äger världens bästa halsduk/sjal/cowl/halstub. Det kanske du också gör. Min är i alla fall gul på ett väldigt matt och trevligt sätt, mosstickad i dubbel tokmjuk jag-vill-bara-krypa-in-i-det-alpaka och passar så jädra perfekt runt min nya jackas krage. Och idag är det fredag och en bra helg börjar. Wöö!

Mönster: Inget/Eget/mosstickning över 61m tills garnet tog slut
Garn: BC baby alpaka, 2 hg, stickat med två trådar
Stickor: nr 5

4 kommentarer:

Iréne JB sa...

Ja det måste vara världens bästa :) Väldigt fin gul också, inte för klar och inte för murrig. Åtminstone ser det ut så på min skärm.

Maritas Maskor sa...

Åh, den är jättesnygg!

Manduzana stickar sa...

Den är väldigt fin :)

berenike sa...

väldigt vacker! och gul är härligt ljugn, inte för stark :) måste ju vara bästa cowl i världen!