onsdag, juli 20, 2011

Ravelry, till slut

Det tog fyra år (fyra år!) från registrering tills att jag aktivt gick in och tittade runt på Ravelry. Det där forumet som är fullt av nörderi, garn, mönster och, ser jag nu, så himla mycket bra. Plötsligt ter sig googlandet löjligt fattigt, när allt man kan vilja veta -inom ett väldigt väldigt smalt fält- finns samlat i ett enda virtuellt nystan.

Finns du därinne bland trådarna? Säg gärna hej och hitta mig! Jag heter missc där, som i fröken c-miss c-missc (jag vet, inte världens bästa namn precis, men wtf).
Därinne kan man lägga upp hela sin pyssliga verklighet, från garnstash till färdiga alster. Just nu vet jag inte hur mycket jag ska ge mig in i de delarna, bloggen är ändå min favorit. Men en regnig dag kanske jag får ett ryck och lägger upp allt, vem vet.

Annars sitter jag alldeles alldeles snart på semesterns vackra gröngräs (tåget norrut) och andas frihet och odlar lathet. Semester -så jävla skönt! Herregud vad jag har längtat.

6 kommentarer:

maLinka sa...

Välkommen till garnhimlen :-)
Tokigt mycket inspiration och man är ju så aktiv man själv väljer att vara.
Det är ju det som är så bra; man kan stå och snegla runt hörnet och bara suga i sig av allt vackert (och mindre vackert) man ser eller så kastar man sig handlöst in och visar upp sig och sina verk.
Jag går in och säger hej till dig idag :-)

Jo sa...

Välkommen till stickhimlen! :)
Jag tjoar också till, det är ju alltid trevligt att se vad "bloggkänningarna" grejar med stickmässigt! :)

Maria sa...

Men oj! Jag är rätt impad ändå att du har klarat dig så länge! Jag går in och morsar på dig! Pysselochknap heter jag förresten...

Janette Millbom sa...

Jag tycker du ska lägga upp, hela sajten baseras ju på att folk bidrar med sina alster och sina mönster. Om vi inte deltog skulle det inte finnas mycket att titta på... Alla måste bidra, inte bara snika ;)

/J

Janette Millbom sa...

fast du kan ju börja nu, du behöver ju inte lägga upp allt gammalt ;)

Anonym sa...

fast jag tycker det är ganska ok att bara kika omkring också ;-)