söndag, februari 27, 2011

på någon annan


Jag har sagt att jag inte hantverkar åt någon annan än mig själv. För det mesta. Och förutom till bebisar. Till syskon. Till presenter. Å lite annat också när andan faller på. Så det är ju sanning och inget att ta tillbaka.

Men det hantverkade sväller och när jag blickar ned i botten på lådorna och korgarna så hittar jag projekten som blivit liggande kvar oanvända. Inte för att de blivit fel eller fula, men alltid med något som har gjort att de inte tagits på och med. Något blev för stort, något annat för litet, något passade inte på mig, något följdes av ett annat nästan likadant som blev så mycket lättare att tycka om.

I helgen fick flera av dem nya personer att värma, och det är rätt schysst, och lite ovant, att se något som jag gjorde med tanke på mig själv, vandra runt på någon annan. Att någon annan faktiskt också ville ha det -och passade så mycket bättre i det.

Så med det vill jag säga att det kommer nog dyka upp ett och annat hantverkat här på bloggen framöver, för att se om någon för en liten penning vill ta hand om något av de projekt som aldrig riktigt blev mina. Det vore ju ganska trevligt.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Bra ide! Jag kommer att hålla utkik!

jenny sa...

ser fram emot hantverksidéer!
härlig blogg du har!