måndag, augusti 31, 2009

nån gång ska det ju lyckas

Så där så att man verkligen hittar ett fynd med stort F. Inte bara sådana där grejer som är lite för sunkiga för gemene man, men som jag med glädje öppnar upp min dörr för, utan en grej som bara rakt av accepteras som fynd. Idag var dagen. Nu har jag tvärhöjt förväntningarna!

Gick på loppisen i studentområdet för att leta stolar eller pallar till mitt rum och hittade två par fina trästolar, en brunlaserad och en annan fin grönlaserad. Det var 25% studentrabatt just till och med idag, så dem fick jag ta med mig hem för ödmjuka 120 pix. Men det var inte de som var fyndet. För vad skådade mitt öga när jag klev in i butiken och kastade en blick i en kartong med muggar? Högst upp i högen låg *trumvirvel och en busig fanfar* en muminmugg! En riktig, äkta från arabia, inte ens kantstött utan helt som ny. För 20 spänn! (orginalpris är typ 170:-) Lägg till detta studentrabatten och jag gick därifrån med stora leendet och mitt vackra 15-kronorsfynd. Det, mina vänner, livar upp en student.



11 kommentarer:

med nål och tråd sa...

neje usch så avis jag blir!Lyllo dig. Och så fin muggen är, den modellen har jag aldrig sett förrut.

Ilsefin sa...

Wow, vilket fynd!
Och dessutom är det ju en mugg med massor med Mumin-figurer på och inte bara en som de flesta andra har. Mer Mumin för pengarna så att säga :)

Elin sa...

För att ytterligare spä på fynd-känslan kan jag tala om att din mugg kommer ur en begränsad upplaga, en såndär som de ger ut en om sommaren och en om vintern, så den är förutom att den är jättefin också rätt ovanlig.
Den heter förresten snölyktan och såldes vintern 2007. Grattis som bara den!!
/muminmuggsfantasten

PetraO sa...

Grattis! Vilket härligt fynd!

Det växer sa...

Härligt fynd! Jag hittade precis den där på Rörstrand förra sommaren fast definitivt inte för 20 spänn...

Clara sa...

grattis! Blir full i skratt när jag ser bilden, jag har nyligen lagt upp en bild på exakt samma mumin-muggar... Mina är rätt mycket dyrare än dina dock, även om de är köpta på outlet. Vilket fynd du!

Ida sa...

WHAT? 20 spänn! Jag kan inte vara annat än obegränsat avundsjuk...

maria carlander sa...

haha, mer mumin för pengarna! och appropå pengar så var det ju faktiskt inte ens 20 kronor, utan bara *15* riksdaler som jag fick betala för 2007 års "snölyktan"mugg (tack slingerbult!)

elenor sa...

Värsta fyndet! De där som inte görs längre brukar vara värda en bra slant för att vara mugg. Fin också!

Cecilia N sa...

Fantastiskt fynd, och ännu mer förstår jag ju det av att läsa de andras antikrundekommentarer.

Tvärslå sa...

Vilket SUPERKAP,grattis :)