onsdag, mars 18, 2009

att inte lära sig av sina misstag

Jag borde inte få plugga hemma. Jag vet ju hur det blir. Jag börjar göra sånt här:

1. Vad heter du? Maria

2. Ett ord på fyra bokstäver: mjuk
3. Flicknamn: Maggan
4. Pojknamn: Melvin
5. Yrke: metmasksodlare
6. Färg: moderatrosa
7. Klädesplagg: muddar
8. Mat: mandelflarn (ja, om det inte är mat vad är det då?)
9. Sak i badrummet: mögel
10. Plats/stad: Mensträsk
11. En orsak att vara sen: mask i magen
12. Något man skriker: Mööööh!
13. Film: Mio min Mio
14. Något man dricker: mumma
15: Band: Mora Träsk
16. Djur: Murvel
17. Gatunamn: Min gata (ligger i p3)
18. Bil:Masda
19. Sång: Märk hur vår skugga
20. Aktivitet med mer än en deltagare: magplask i grupp

5 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Hei og takk for kommentar på bloggen min!

Alle svensker jeg har møtt liker "Akkurat", selv om ingen skjønner hva det betyr. Det betyr Presis, som i engelsk Accurate, Exactly.

Jeg leser mange svenske blogger. De er litt annerledes enn de norske. Og danske - de har en annen stil igjen. Interessant skandinavisk studium!
Ha en fin dag! Her er det strålende vårvær - og en meter snø...

elenor sa...

Förslag på parentes-fråga punkt 8: annat?

Anonym sa...

Känn lugnet, har inte gjort ett skit idag - å då satt jag ändå i forskarsalen hela dagen...tänk, du gjorde ändå en bra-ig lista!

over n´ out

Marie

med nål och tråd sa...

haha vilka roliga val du gjort. Mandelflarn, Min gata och mask i magen (blurk)

Elin sa...

Svarar här för säkerhets skull.. Krapp blir precis superfint rött (ungefär som dina nya tofflor eller ännu rödare). Tyvärr växer det inte vilt i Sverige så man måste köpa det. Man kan ioförsig köpa frön och odla men då måste man ju ha plats för det och så måste man vänta några år på att rötterna ska mogna efter att man samlat dem.
Förr fanns det en massa bra växtfärgningssaker på apoteket, men det har de slutat med (men man kan ju ändå kolla, de kanske har kvar lite). Jag föreslår att du googlar "gudruns ullbod", hon har krapp och en massa andra bra färgningssaker till billigt pris (ok billigt iallafall). Alun är en kemikalie som du också behöver för att färgen ska fästa på garnet, den kan man fortfarande köpa på apoteket (för den behöver man för att göra trolldeg..) eller så köper du den också av gudrun.
Hör av dig om du får lust att färga så kan jag fixa recept.
Lycka till!